×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان عنوان کرد :  ۹۵.۵ درصد مصرف گاز خوزستان، صنعتی است

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان از پوشش ۹۹ درصدی شبکه گاز در مناطق شهری و ۸۷ درصدی در مناطق روستایی خوزستان خبر داد.

به گزارش بیتا نیوز به نقل از ایسنا عبدالله ابول‌پور در نشست خبری  اظهار کرد: شرکت گاز استان خوزستان با مصرف سالانه بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب، سومین مصرف‌کننده بزرگ کشور است؛ ما ۹۵.۵ درصد این گاز را در صنعت و ۴.۵ درصد را در بخش خانگی مصرف می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ۶۰ درصد متوسط مصرف گاز در کشور مرتبط با صنعت و ۴۰ درصد آن خانگی است اما در خوزستان ۹۵.۵ درصد مصرف گاز، صنعتی است و اگر طرح توسعه نیروگاه‌ها و منطقه ویژه ماهشهر را نیز داشته باشیم، این مقدار به ۹۸.۵ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان بیان کرد: از سال ۹۷ تاکنون، توسعه برای ما هدف اصلی نبوده بلکه نگهداشت و برندینگ  اهمیت بیشتری دارد. قصد ما این است که تا سال ۱۴۰۴ به تحسین‌برانگیزترین شرکت گاز در کشور تبدیل شویم.

وی افزود: ما در درگاه‌های ورودی گاز به شهرها یک ایستگاه داریم و فشار گاز را بر اساس بخش خانگی و صنعتی تنظیم می‌کنیم؛ در ایستگاه‌ها برای گاز صنعت، بو (ترکیبات مرکاپتان) را اضافه نمی‌کنیم زیرا ماده‌ای گران است و برای صنعت مخاطراتی ایجاد می‌کند اما برای بخش خانگی از سال ۴۶ تاکنون این ماده اضافه می‌شود که بوی منحصر به فردی دارد.

ابول‌پور گفت: گاز اساسا فاقد هرگونه بو است ولی ما این بو را برای تشخیص وجود گاز به بخش خانگی اضافه می‌کنیم و روزانه برای نیروهای تعمیرات دستور کار صادر می‌کنیم که میزان بو را در خطوط اندازه‌گیری کنند زیرا تزریق بیش از حد آن باعث ایجاد سرگیجه می‌شود. بنابراین انتظار داریم که مردم نیز نسبت به بوی گاز حساس شوند و به اقدامات ایمنی که مکررا تکرار می‌شود، توجه کنند.

وی تصریح کرد: وقتی شخص منزلی را اجاره می‌کند باید ارزیابی کند و تشخیص دهد که آیا نشتی گاز وجود دارد یا نه. همچنین توصیه می‌شود که در آشپزخانه‌ها از وسایلی استفاده شود که دارای پایلوت هستند تا اگر شعله گاز خاموش شد، گاز قطع شود و نشتی گاز رخ ندهد.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان ادامه داد: ما برای حفظ جان انسان‌ها ارزش قائل هستیم اما حق ورود به خانه هیچ شخصی نداریم و تنها زمانی که نشتی گاز اطلاع داده شود، می‌توانیم گاز را قطع کنیم.

وی در خصوص سرقت تجهیزات گاز نیز بیان کرد: مساله سرقت تجهیزات مشمول همه دستگاه‌های اجرایی است که دو دلیل اصلی دارد؛ اولین دلیل فقر و تورم اقتصادی و دومین دلیل نیز ایجاد ناآرامی در استان است. اخیرا نیز سرقت تجهیزات گاز در دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شد که انتظار نداشتیم در دانشگاه نیز سرقت ادوات ما رخ دهد البته با تعامل با دانشگاه، ادواتی را جایگزین کردیم.

ابول‌پور گفت: پرونده‌های زیادی از سرقت، در دادگستری داریم و گزارش کارهای تخریبی و بمب‌گذاری نیز داشته‌ایم. تنها راه ما برای برخورد با این موضوع، اقدام سریع و ارتباط با نیروهای امنیتی و انتظامی است.

وی اظهار کرد: در سیل سال گذشته با اینکه با بحران مواجه بودیم خوشبختانه خدمات گازرسانی قطع نشد. تمام تلاش همکاران ما این است که سیستمی برای رساندن گاز به مشترکان ایجاد کنیم تا سرقت، باعث قطع خدمات نشود.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با بیان اینکه حداقل چهار سال است که افزایش تعرفه در بخش گاز انجام نشده است، افزود: افزایش تعرفه گاز برای مصرف کننده جزء، به صورت تصاعدی است یعنی در یک بازه زمانی، مشترک مصرف نامتعارف داشته و این باعث افزایش تعرفه ‌شده اما در مصرف‌های عادی، تغییر داده نشده است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: از دو سال قبل حذف شیرهای حوضچه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ایم زیرا نشت گاز در حوضچه‌ها برای نیروهای ما خطرناک بود و از طرف دیگر، درب حوضچه‌ها سرقت می‌شدند و هزینه بسیار زیادی تحمیل می‌شد.

ابول‌پور در خصوص وضعیت گازرسانی در خوزستان گفت: در بخش‌های شهری به ۹۹ درصد خانوارها گازرسانی شده و در بخش روستایی نیز ۸۷ درصد خانوارها مشترکین ما هستند اما ظرفیت خالی نیز داریم یعنی علمک گاز درب خانه وجود دارد اما شخص لوله‌کشی انجام نداده است.

وی افزود: در آبادان و خرمشهر ۵۳ درصد ظرفیت خالی داریم؛ انشعاب گاز وجود دارد اما لوله‌کشی درون خانه انجام نشده است و این مساله به این علت است که افراد استنباط می‌کنند که لوله‌کشی گاز گران است. از طرف دیگر، در آبادان و خرمشهر ۴ هزار متقاضی اشتراک داریم که در مناطق تحت پوشش پالایشگاه آبادان هستند اما از آنجا که زیرساخت اجرا نشده است، نمی‌توانیم به آن‌ها گازرسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان در خصوص مصرف گاز LPG نیز گفت: بخش اعظمی از گاز LPG به جای اینکه به مصرف خانه‌ها برود، برای خودروها مصرف می‌شود در حالی که دولت استفاده از گاز LPG را برای خودرو را غیر استاندارد می‌داند.

وی بیان کرد: وزارت نفت اعلام کرده که خودروهای LPGسوز به صورت رایگان CNGسوز می‌شوند اما کمتر از ۵ درصد از مردم از این موضوع استقبال کردند که ممکن است به دلیل بی‌اطلاعی و یا کاهلی باشد.

ابول‌پور در خصوص نوسازی شبکه گازرسانی اهواز نیز گفت: شبکه گاز بافت قدیم اهواز کاملا نوسازی شده است و در منطقه عامری نیز این کار انجام شده است و عمر شبکه در این منطق، کمتر از سه سال است و شکی در این موضوع نیست. انفجار گاز، مرتبط با مشترکین است و باید دید که چند نفر از افراد جامعه نکات ایمنی را رعایت می‌کنند.

وی افزود: در مناطق جدید نیز تمام سعی خود را می‌کنیم که فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کنیم تا شاهد حوادث نباشیم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.